să vă sparg la ouă punct

oo

ei hai, că-i saptamâna „mare”, încă o ocazie bună să ne pocăim în văzul lumii. de căit, nu se căiește aproape nimeni fără pretext. e cruce mare roșie-n calendar? pe miei, cu bârnele-nainte! biblic românesc.

deci, un soi de căință cu caracter sezonier și burdihanu’ stând să puște, precum la porci. zic să-i numim „zilierii”, acum în săptamâna mare.

tot acum, să curgă uralele de lumină-n suflet și paștele mă-tii alături de cei dragi.

reiterez: zilele astea e săptamâna mare, săptămâna în care zilierii invocă duhul sfânt să se pogoare-ntr-înșii. și-și pregătesc intens momentul dar vor musai să borască nițel și pe tine, să te-nvețe cum să fii un bun creștin. că dacă esti om, nu-i destul. trebuie musai să fii creștin, după a lor definiție.

am văzut zilele trecute la tv o știre aproape ireală, atât de reală era, dintr-un așezamânt românesc de prin țara asta plină ochi de zilieri credincioși la puterea n. niște babe turbate de-a dreptu’ că li s-a alocat un popă nou la biserică și ele nu-l voiau și pace! că slujbă bună și sfântă cum ținea ăla vechiu’ nu mai ține nimenea, maică! îl urau p-ăsta nou, din poarta bisericii, și-l voiau alungat. lătrau ca dracu’n ele, creștinește și fără de păcat, în săptămâna mare. le-am urat, cu voce tare, paștele mamii voastre. păcatele mele.

tot acum, până și ipocrizia atinge apogeul. în săptămâna lor mare, a zilierilor, te trezești cu mesaje de la mulți, străini de tine-n restu’ de vo’ 360 de zile din an, care-ți urează să paște fericit și fie ca domnul (al lor, presupun) să-ți lumineze calea. noroc cu ei, că altfel mureai dracu-n beznă și nu vedeai lumina. ăstora nu le urez nimic, sper doar să se întâmple ceva să dispară numărul meu din agenda lor și să mă scutească, măcar de crăciunul ce va urma. poate așa o să apeleze la cei dragi lor, în restu’ de vo’ 360 de zile pe an, atunci când vor avea nevoie de ceva, cu precădere, material.

tot acum, în săptămâna mare, mă abordează un creștin cu ziua. i-am răspuns, omenește.

– ce faci de paște?
– nimic, ce căcat să fac?
– cum, nimic deosebit de sfintele paște??? (cretinii ăștia fac mereu abuz de mirare)
ba da. am un maldăr de haine de călcat.
– în săptămâna mare??? e păcat, o să te bată dumnezeu!!! (și sunt întotdeauna siguri că au dreptate)
– al meu, nu. iar de-al tău mi se rupe pula.

3 gânduri despre &8222;să vă sparg la ouă punct&8221;

  1. Stai, nu da, că încă n-am zis nimic. :))) Nush de ce am zis asta, cred că mă aşteptam la o explozie, cel puţin, de când am început comment-ul. Trebuia să mă asigur că scap întreg. Bun. Deci, eşti ca o bombă artizanală cu piuliţe, bile de rulment şi lame de bisturiu. Iar sistemul electronic a fost făcut de un indian cu studii la seral. La Shantiniketan. Sper că te-a distrat, întrucâtva, comparaţia asta. Altfel simt că va fi ceva în neregulă cu mine dacă mă vezi pe stradă.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Sa lasam oo-le in pace.
    Legat de aia cu mesajele am eu o schema de functioneaza. Eu nu dau mesaj la nimeni de sarbatori. Cand primesc nu returnez, cand nu primesc mai abitir nu returnez. Ultimul revelion am dat doua telefoane si am primt unu, restul e tacere. Eu zic ca in daca o sa insist in dezradacinarea asta sociala o sa reusesc pana la urma. N-au ei atata repros cat am eu oo.

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

